Praktik o trögt huvud

Första praktikdagen e över, alltid lika tungt. Ett ända virr varr i huvudet. O de börja ordentligt ren ida, har undersökt en höftpatient och min handledare tyckte sådär mitt i undersökningen att ja du kan ju ta henne till egen patient. Så fick sen lov att skriva en patientberättelse om henne, på FINSKA. Har skrivit hela en tidigare så gissa sen hu jag satt o skrapa mig i huvudet då ja int rikit visste va ja sku skriva när ja satt där ensam vid datorn. Imoron blir de att ge en preoperativ handledning för höftprotesoperation åt samma patient. Ligger för tillfället i sängen och försöker hitta på vad jag skall hitta på att berätta och göra med henne imoron, blir väl att plocka fram kunskapen från förra praktiken o berätta typ de vi berättade där åt patienterna. Nå annat kommer jag int på.

Funderar samtidigt på varför man alltid skall hålla på att bli sjuk just då som man absolut int borde få bli sjuk. Dricker redan andra koppen med varm saft för halsen som bara verkar bli sjukare o sjukare, samtidigt som det känns att kroppsvärmen skulle börja närma sig feber grader. Suck, jag får ju int bli sjuk nu!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nä, man får int bli sjuk, men om man blir så blir man, så ta det lugnt och anmäl dig sjuk om du känner så. Krya på dig, gullegumman: )

2009-11-02 @ 21:52:29
URL: http://www.vardagsparlor.papper.fi
Postat av: Mamma

Nä, man får int bli sjuk, men om man blir så blir man, så ta det lugnt och anmäl dig sjuk om du känner så. Krya på dig, gullegumman: )

2009-11-02 @ 21:52:59
URL: http://www.vardagsparlor.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0