En Fredag...

För att få lite mer energi idag bestämde jag mig för att försöka få lite frisk luft. Knä tillät mig en kort och långsam promenad runt kvarteret typ, men ack så skönt att få vara ute o röra på sig lite. Så mycke skriv energi gav inte den korta utevistelsen men istället fixade jag ihop en ordentlig fredagsmiddag åt mig, diska undan gammal disk och satte på en maskin med tvätt. Och visst fick jag nåt smått skrivet oxå, men inte mycket att visa upp.

Till middag blev det grisfile med ugnsbakde potatis, morot och rödbeta samt färsk tomat. Kronan på verketvar ändå tzatzikin jag fixade själv. För en gångs skull blev den riktigt lyckad. Tryckte ännu i mig av tzatzikin med rostat bröd som kvällsmål, skulle kunna äta hur myket som helst.

Fick ett mail idag som framkallade en otrolig beslutsångest åt mig. Ett mail med frågan om intresse skulle finnas att spela handboll för Piffen igen. Om tillräckligt med intresserade finns så finns det planer på att starta upp damlaget pånytt. Klart jag skulle villa spela i Piffen tröjan igen, men frågan är väl mer var jag befinner mig nästa höst samt våren 2011. Mycket skola har vi inte, sista praktiken görs möjligen i Pargas under hösten och sen blir jag förhoppningsvis färdig till julen. Våren är helt öppen, beror ju på vart man får jobb sen.

Men som jag tidigare skrivit gråter jag blod då jag tänker på nästa handbolls säsong då kroppen verkar villa något helt annat än vad jag vill. Blir det spel överhuvudtaget för min del? O skulle de bli spel vill ju Kiffens damer gärna ha mig kvar i laget...usch vilket dilemma, vilken ångest!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0