På finsk mark

Är hemma igen o någålunda utvilad efter handbollsresan till Danmark. På tisda kväll satte ja äntligen fötterna på finsk mark igen, efter en låång hemresa. Men med ett värkande huvud, stegring och karusell i magen fattade jag telefonen på onsdagmorgon och sjukanmälde mig till praktiken.

Hela resen gick riktigt bra, inga värre skador i PIF lägret och bra spel i matcherna. Dock räckte det inte rikitgt till, 1 vinst och fyra förluster blev saldot i år. Men flickorna visade ändå att de inte ligger allt för långt bakom med tanke på att de flesta lagen hade både 96 och 95 födda flickor. Sista natten blev det sjukstuga i finska lägren, vi hade två magsjuka, åifk ett par och atlas lär ha haft 12 st magsjuka. Lite rädd inför nattens bussresa hann jag bli men allt gick bra till slut.

Mina yrkeskunskaper kom ändå väl till pass då åbos c-flickor tyvärr drabbades av en allvarlig knäskada, troligen en främre korsbandsskada. Tejpade flickan med kinesiotape för att minska svullnaden, o visst hjälpte de. Kämpa på med rehabiliteringen nu!!

PIF CF96 Rödspätte Cup 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0