På gång: examensarbete?

För den som inte ännu visste kommer jag skriva mitt examensarbete om tryckvågsbehandling. En mekaniska/fysikalisk behandling. En behandlingsmetod som ännu inte fått något stort genombrott i Finland men i t.ex Norge används rätt flitigt (speciellt den nyare rESWT). Kommer skriva arbetet tillsammans med en klasskamrat och vi kommer jämföra skillnaderna och effekterna på ESWT och rESWT genom en litteraturgranskning. Det vill säga på fokuserad och ickefokuserad tryckvågsbehandling.

Fysioterapeuten jag har kontakt med i Pargas har för tillfället en rESWT maskin på prov och igår fick jag möjligheten att själv pröva på behandlingen. Han gav behandling åt mig och efteråt fick även jag själv pöva på att "skjuta" tryckvågor på honom. Måst säga att det nog var en rätt häftig apparat. Behandlingen går rätt snabbt och det kändes lite som att någon snabbt snabbt (8ggr/s) och rätt kraftigt skulle picka en. På bilden nedan ser ni den apparaten som han har på prov för tillfället.

Tiden jag vart i Pargas kan jag absolut inte säga jag använt till att göra alla de arbeten som borde göras nu. Och trots att jag bestämde mig att idag skall jag minsann sätta igång på allvar med allt som heter skola och examensarbete så sluta det inte rikitgt så. Men från och med imorgon måste jag påriktigt ta mig i kragen och börja skriva. Jag är inte direkt den bästa på självdiciplin så önska mig Lycka till! Tur att jag har Jenny som flåsar mig i nacken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0