Hör och häpna!

Men det har faktiskt städats idag på Romgatan, inte en dag för tidigt måste jag säga. Ändå såg det inte sådär värst lovande ut då jag kom hem från jobbet. Båda satt vi vid datorn och bara undvek röran och kaoset, ja höll på att skjuta upp det ännu en dag. Men då klockan tickade på lyfte vi sakta på baken och tog oss i nackskarven och började städa. Nu är kaoset och diskbärget i köket borta, dammgrottan till WC är skinade ren och välkomstkommiten till skor undanröjda. Och gudars vilken skön känsla det är då hemmet doftar nystädat.

Ännu återstår våra
egna rum högst upp på att städlistan, men en bra bit påvägen. Själv har jag tänkt gå igenom klädskåpen och rensa undan alla gamla klädesplagg som inte använts på ett år. Är en samlare i själen och skulle int alls vilja plocka undan de gamla, ett "tänk om jag skulle behöva den ännu" dyker alltid upp i mitt huvud då det är dags. Men nu börjar det bli ett måste då skåpen svämmar över av allt det gamla.

Tryckte i mig två stora smörgåsar och ett stor glas med hallon-perisko soppa efter allt städande. Mätt och belåten tänker jag nu lägga mig för en stunds skönhets sömn innan klockan ringer för jobb imorgon bitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0