Aktiv dag

Trots att jag vaknade rätt sent idag har jag hunnit vara riktigt duktig. Sprang iväg på en kort länk direkt då jag stigit upp och kastat i mig en kiiwi. Så nu e dom nya länkkitossorna och nike+ biten invigd. Blev en ca 5,5 kilometerslänk i ett snöigt före. Svårt att få ordentligt fäste med skorna för all lös snö på marken. Lyckades även få in tränigsresultatet på nikeplus nätsidan, kommer va rätt skoj att följa med hur tränigen framskrider. Sidan fungerar lite som en tränigsdagbok. Har dessutom tränat lite rygg och mage här hemma.

Har dessutom plockat lite i rummet mitt, lagat en liten sallad till mat och bäst av allt, bakade egna semlor på eftermiddagen. Nam!! Så härligt då doften av nybakat bröd sprider sig i lägenheten :)

Recept:

5 dl piimä
50 g gäst
2 tsk salt
1 msk sirap
½ dl olja
ca 3dl havregryn
ca 7 dl mjölblanding,
(vete-råg-havre mjöl)

Smula gästen i handvarm piimä och rör i resten av ingredienserna.
Låt gäsa tills degen gäst till dubbel storlek.
Baka ut degen till valfri form och storlek och
låt ytterligare gäsa en stund.
Grädda i 225 °C i ca 12-15 minuter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0