Helgen är förbi


Kursen forstatte på lördagen där vi slutade på freda. Otroligt roligt har vi haft, skrattat, tejpat och lyssnat om vartannat. Pratat svenska, engelska och finska helt hullerombuller, blev bara en sekamelska tillslut. Har varit en mycket intressant och lärorik kurs, ongrar inte en sekund att jag bestämde mig för att gå denna fortsättning, är nu en massa nya ideér rikare om hur man kan anväda sig av metoden. Har dessutom med Jenny bestämt oss för att vi vill skriva examensarbete om detta. De får säga vad de vill i skolan. Har tidigare fått ett nej till den idén, men den här gången kan de int skylla på att vi inte skulle hitta material. Kontaktnätet har börjat byggas upp tack vare kursen, såväl i Finland som utomlands :) Tack till alla härliga deltagare och de bästa instruktörerna för två oförglömliga dagar :)

Elin hade väntat hemma hos mig hela dagen och då jag kom hem var det bara att fixa maten, fixa sig färdig och sedan hoppa på bussen till Myrbacka för att få följa med två VM-kval matcher från läktarplats. Första matchen blev en klar seger för Bosnien över Storbritannien. Klockan åtta var det sen dags för Det finska Landslaget att mäta sig mot Rumäninen. Tyvärr håller vi int tillräckligt hög klass i Finland och en klar förlust blev det.

Bättre lyckades de däremot på Söndagen mot Storbritannien. Denna match följde vi oxå med på läktarplats och vi fick bevittna Finlands första hemmaseger. Var både under lördagens och söndagens matcher mer publik än det brukar vara. Hade int trott det då biljetterna var mycket dyrare än vad de tidigare varit. Tur kom både jag och Elin in med rabaterat pris, jag som studerande och Elin som barn (12 åring trots att hon är 13 o fyller 14 i maj) Mamma, Pappa och Ebba kom till Helsingfors under dagen och sökte hem mig och Elin till Pargas.

De va den helgen i ett nötskal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0