Pickala HD-Kiffen

Får väl igen en gång börja med att berätta att det blev en stor förlust. Men matchen i sig va faktiskt rolig att spela. Jag gillar då de är hårda tag och domaren tillåter lite hårdare försvars spel. Med vissa domare skulle jag säkerligen suttit på om int en så flere 2 minuters utvisningar, men nu blev det inte en ända. Tufft försvarsspel på gott och ont, man får ju själv känna på samma medicin i anfallet, men som sagt tycker jag bara det är ku. Matchen gick mycket bättre än mot Hangö senast, det var mera lagspel över det hela. Fast fortfarande finns det ju en massa att göra för att vi skall närma oss de andra lagen.

Måste säga att försvarsspelet alltid varit min styrka och för första gången på länge var jag riktigt nöjd med mitt försvar. I anfallsspelet mitt finns det däremot mycket mer att göra. Speciellt då jag gått från centerspelare till kantspelare och nu till backspelare. Spelar mycket på mitten för tillfället, men klassas i laget som en allround spelare och spelar ofta där som det behövs. Allt förutom i mål.

DAGENS SALDO: 60 min på planen, 1 mål på straff, massa skott i muren och målramarna, spel på alla postitioner förutom höger ytter och mål, en mörbultande känsla i hela kroppen, en bula på knä och till imorn blommar antaglien en massa vackra blåmärken upp på såväl armar som ben. Ryggen klara sig till nästan 100% axeln däremot fick lite stryk igen men de går om.

Favorit positionen, bilden tagen under hangö matchen

Imorn blir handboll för hela slanten igen, egenträning samt Elins matcher i Brunakärr. Riikka är på visit hos sin syster här i Helsingfors och har lyckats övertala henne att komma med på morgondagens träning, kul. Måst ännu tillägga han se slutet av första halvleken samt hela andra mellan Island och Danmark i EM då ja kom hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0