Jag är vid liv

Trots att jag inte hört av mig på ett bra tag här. Inspirationen har inte riktigt funnits måste jag säga. Månne det har nåt med vädret att göra? :) Lovade senast jag skrev att kort skriva vad som hänt den senaste veckan o nu har de ännu gått en vecka. Tror knappast nån skulle orka läsa en full redogörelse av två veckor. Så ska fatta mig kort.

Veckan innan midsommar var min sista lediga vecka innan jobbet började måndan efter midsommar. Veckan i sig såg ut som de flesta under juni månad, promenad med Ebba två gånger per dag, o på torsda innan midsommar höll jag träning för nåra handbollsjuniorer. Åkte sedan direkt ut till stugan för att fira midsommar.


Midsommarhelgen firades med god mat, bastubad och klumpig som jag är en vurpa i backen ner till stranden. Vacker och varmt var det dessutom största delen av helgen. På Söndagen hoppade jag sedan i bilen för att ta mig tillbaka till Helsingfors. Startade rätt sent för att inte behöva sitta allt för länge i färgkö men tji fick jag, lite på en o en halv timme fick jag sitta där, hemma var jag precis före tolvslaget.

Senaste veckan har gått i arbetets tecken. Har fått anpassa mig till tidiga mornar igen och försökt komma in i arbetsrutinerna. Trots att det borde vara bekant efter praktiken har det ändå kännts ganska nytt allt ihop. Men så småningom bör det väl börja löpa på. Har tagit cykeln de dryga 6km till jobb under veckan, snabbare går det och skönt ör det. Så länge det int regnar och blåser vill säga :) (vilket det inte ännu gjort som tur är) Helgen spendera jag sedan i värmen ute på stugan i Nagu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0