Projekt ½maraton


Idag då jag slutade jobba skyndade jag mig hem från jobbet, bytte kläder, ringde Minna för att bestämma träff och kastade i mig lite mat. Vi hade nämligen igår kommit överäns att det var dags för den omtalade cykelrundan runt Espoon rantamaraton banan. Eller halvmaraton då det gäller oss. Detta för att ha liten bättre kännedom i hurdan terräng banan är lagd, så man vet vad man har framför sig då banan skall avverkas i löparskorna.

Tog först cykeln ner till fiskamnens metrostation var vi med Minna taimade in rätt tåg som sedan förde oss till Gräsviken. Därifrån väntade sedan en ca 5,5km cykeltur till Esbo och in på banan. Själva banan sedan 21,nånting km och ännu 5,5km (möjligtvis något extra då vi lyckades med konststycket att cykla en lite längre väg genom drumsö) tillbaka till gräsviken. Som ett avslut på banan tog vi oss en välförtjänt glass i gräsvikenscentrum. Tillsist fick jag ännu trampa hem från fiskhamnen. Räknade ut att hela kalaset borde ligga nånstans runt 35km, inte illa för en tisdagseftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Gillar er belöning i slutet :D

2010-07-28 @ 10:49:24
URL: http://bloggen.fi/michaela

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0