Sommar helg!

Senaste helgen spenderade jag (som alla de andra sommarhelgerna hittills) i åbolands skärgård. Denna åkte jag inte ända ut till stugan utan blev kvar hemma i Pargas. Kusinerna från Åland hade nämligen kommit för att semestra lite. Lördagen var vi bjudna hem till Famlijen Laurén, där njöt vi för fulla muggar av god mat och trevligt sällskap. Var dessutom ner till stranden för att simma lite, och tro de eller ej men själv hoppade ja i för allra första gången denna sommar, o oj så varmt vattnet faktiskt var.

Söndagen for vi sedan med Elin ut till Mommos stuga i Pargas för att träffa kusinerna en gång innan jag åkte tillbaka till Helsingfors för att Jobba och Elin ut till stugan med Mamma och Pappa. Simning stod på programet för de små och i och med det var även min andra simtur for sommaren ett faktum. Dessutom har jag för första gången testat på att åka vattenskidor. Wake bord har jag testat tidigare men aldrig kommit upp och stå, och trots otaliga tappra försök fick jag se mig besegrad av vattnets krafter. Men om det blir en nästa gång, så tamme tusan då ska ja stå på bena. Tråkigt bara glömde jag kameran hemma under söndagen så finns inga bilder på min kamp.


Bilder från i Lördags

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Som sagt Linda, så tar du också väldigt fina foton! Ni verkar ha det i familjen :)!

2010-07-22 @ 20:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0