En liten del av hundägarens vardag

Då jag är hemma i Pargas brukar jag näst intill varje dag vara ut på åtminstone en promenad med Ebba. De senaste veckorna har det blivit två promenader per dag. Jag kan int precis säga att jag har nåt emot det, får ju själv en avkopplande stund med motion och frisk luft på köpet. Avigsidan med det hela kan vara att promenaderna trots allt är ett måste varje dag. Också under de regniga, klottiga och kalla dagar skall hunden ut, med andra ord en sån dag som idag.

Tog idag extra lång tid innan jag fick mig ut. Har suttit och tittat ut hela dagen, väntat och väntat lite till på att det skulle bli uppehåll från allt regnande. Men det verkade inte ge med sig så till sist fick jag nöja mig med att det inte öste ner just då vi gick iväg. Men hade turen på min sida idag, som en skänk från ovan sluta det regna bara nåra minuter efter vi gått ut. Då uppehållet verkade hålla i sig tog jag en längre rutt än planerat. Sist och slutligen blev det en riktigt uppfriskande promenad.

Ebba fick ta sig en dusch då vi kom hem för att lättas bli ren från allt klott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0