Två

Två helger, två matcher och två segrar. På lördag för en vecka sedan gjorde jag min officiella comback i Piffen skjortan. Då öppnade vi säsongen med en borta match i Hyvingen mot SCH. O vilken start det belv på säsongen. En krossande vinst med siffrorna 1-39 i vår fördel. Måst säga att det kändes skönt att äntligen få vinna igen. Men lite lider jag med SCH, vet hur förnädrande och skämmigt det känns att förlora med så stora siffror. Dock var detta SCH:s första match någånsin. Reglerna satt inte rikitig som dom skulle vilket ledde till att domaren med jämna mellanrum fick förklara dem för SCH spelarna.

Saldot för SCH matchen:
ca 25/50 min spelade, 5 mål, comback i PIF efter 5 år på vift.

Nu i helgen var det sedan dags för hemma premiär. Denna gång match mot Hangö IK. Visste innan matchen att detta kan komma att vara det tuffaste motståndet för säsongen. Men med ett tufft försvarsspel och efter 17 gjorda mål slutade ändå matchen i vår fördel. 17-7 stod det på resultat tavlan efter 50 fulla minuter. Ifjol förlorade vi stort med Kiffen mot detta lag. Vad gäller mitt eget spel är jag riktigt nöjd med försvarsspelet. I anfallsväg fanns det en hel del som kunnat gå mycket bättre. Att till exempel få tag i bollen skulle vara ett.

Saldot för HIK matchen: ca 35/50 min spelade, 2 mål, en handfull blåmärken, bra försvarspel.

Mer om matcherna går att läsa här och bilder från HIK matchen hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Emmelist

kul att det går bra :D

2010-10-26 @ 16:18:49
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0