Handboll dagen efter

Fortfarande lyser det ankvarning över mig då jag tar mig fram. Styvheten i benen är rätt jämförbar med gårdagen, kanske snäppet värre i dag men ändå int oöverkomligt. Mest känns det idag i höger knävecket och på yttre sidan av vänster knä, men framlåren drar även de sitt strå till stacken. Gårdagen slutade sist och slutligen med att jag var med på hela handbollsträningen. Till en början kändes det som att pulsen skulle skena iväg till oanade höjder och benen inte ville vakna. Den värsta stelheten gick ändå om efter en stund och pulsen sjönk till helt ok nivå. Sista halvtimmen kändes sen riktigt ordentligt i kroppen. Huvudet skulle vart långt före medans blyklumparna till ben hängde efter kroppen och hade ingen riktig lust att sammarbeta. Trött o nöjd for jag ändå hem från träningen :)

Idag har jag vaknat riktigt tidigt för att ta mig tillbaka till Helsingfors och skolan. 6.38 gick tåget från Åbo. Lektionen i skolan gick väl lite därefter oxå. Gick efter skolan en sväng till posten med Nenne, bra att lite hålla benen igång. Förutom skolan och den korta promenaden har jag haft en riktig vilodag. Och enligt mig en välförtjänt en. Imorn e de dags att ta itu med examensarbetet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0