Fysioterapeuten själv...


Varje dag poängterar jag för mina patienter hur viktigt det är att undvika det som förorsakar/förvärrar smärtan de upplever samtidigt som det är viktigt att utföra de stärkande, töjande eller rörelse övningar vi går igenom. Små, enkla men effektiva övningar. Hur kommer det sig då att man själv gör totalt tvärtemot sina egna rekomendationer?

Har under hösten dragits med en seg inflammation i knät (eller egentligen i den lilla leden mellan skenbenet och vadbenet strax under knät). Kommer tillbaka om och om igen lika snabbt som den försvinner. Lika ofta som jag själv skulle rekomenderat vila har jag blivit tillsagd att ta det lugnt.

Nu med en vecka kvar innan julpausen har jag bestämt mig att det definitivt är dags att lyssna på min egen kunskap. Dessutom har jag dyrt och heligt lovat min fysioterapeut att ta träningspaus nu under julen. Med vila och intensivare behandling (schockwave/tryckvågsbehandling) skall den nog få ge med sig. Tar med andra ord paus redan nu, en vecka tidigare än resten av laget.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kanske det sku vara på plats och höra på vad kroppen säger lite längre period, så att det blir helt friskt :-) Men duktiga du så här långt.. ;-)

2011-12-18 @ 11:51:57
URL: http://www.bloggen.fi/vardagsparlor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0