Gamla Malmen kallade

Den årliga Julmarknaden här i byn gick idag av stapeln. Hade ett bord där med laget så lite innan marknaden öppnade traskade jag iväg i småregnet för att lämpa av mitt bidrag (knäckebröd av frön) till försäljningen. Verkade vara många som trotsade vädret och kom till marknaden, då jag traskade genom marknaden och hemmåt var där faktiskt en hel del folk ren.

Fanns en hel del till salu på marknaden, massa hantverk och bakverk. Pepparkakshus verkade vara rätt populärt att sälja i år. Massa fina hus, till olika pris. Tänk då vilken tur jag haft som fått ett alldeles eget fint och gulligt litet hus som mamma bakat :)

The Pepparkakshuset :)

Som liten brukade fammo alltid laga skomakarlax, jag bara älskade det och kunde äta hur mycket som helst. Speciellt gott var de på en rågbrödsskiva med smör. Kan ni tänka att det ända jag kom hem med från julmarknaden var faktsikt en liten burk med just skomakarlax från sattmark. Återstår att se om den uppfyller mina förväntningar och är lika god som fammos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0