Grattis Finland 6.12.2011!

De senaste dagarna har innefattat handboll av olika slag. Lördagen stog jag i kiosken i bollhallen under Elins match (hann nog se en stor del av matchen trots det), och dessutom startade Damernas handbolls VM nere i Brasilien samma dag. Vilket betydde Sverige-Argentina på tv, ingen bra match iofs. På Söndag var det egen match (vinst mot SCH 7-38) som gällde och gårdagskvällen spenderades på Hanbdollens julfest. En riktig rolig tillställing var dam + herrlaget, tränare, lagledare och styrelsen samlades för en gemensam julfest.

Mellan jobb och julfest hann jag dessutom en snabb svängom via mina föräldrar för att hälsa på bror min med familj som är nere i söder och hälsar på. Var förresten under lillajulen och hälsade på uppe i Vasa oxå. Världens sötaste brorsdotter :)

Idag firar vi så Finlands självständighets dag, 94 år! Var på en kort promenad med Mommo till gravgården, tog en svängom till hjältegravarna oxå. Ser så fint ut då alla ljusen är tända, knäppte en bild och tror precis jag lyckats fånga den så kallade blåa timmen på bild :) Som mamma alltid brukar tala om. Och som ni ser har vi dessutom fått den första lilla fjuttiga snön till södra delen av landet oxå. De mesta har redan smultit bort, men halt som sjuttingen var det på vissa platser då vi gick hem.

Hjältegravarna utanför Pargas Kyrka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0