Alla helgons dag...

Har idag tillbringat mycket tid med Mommo. På förmiddagen åkte jag som sällskap med ut till hennes stuga här i Pargas, hjälpte lite till med att plocka undan lite för vintern och efteråt tog vi en kort tur i skogen. Svampplockning hade mommo i åtankarna :) Vi behövde int vara mer än 30 min i skogsbrynet för att båda hita så mycket att det mer än väl räcker till en svampsås. Skulle säkerligen funnits mer, men har redan frysen full så det här fick räcka för den här gången :)

Senare på kvällen
gick jag över till mommo med WC pappret hon beställt o belv bjuden på nybakad kaka o saft. Stannade kvar en stund, spelade lite kort, drack ett glas rött och plockade i oss lite salt. Nu hemma har jag tänt ljus i höstmörkret och kollar på tv medans bykmaskinen snurrar på i badrummet...imorn åker ja sen iväg till Riihimäki för match :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0