Första oktober ren

Hämtade ett "litet" paket på posten igår. Ett paket på 4,4 kg med en bok på 1300 sidor i :) Boken är OMI:s såkallade handbok, den innehåller allt från grundteorierna till de olika testerna och behandlingarna som används inom OMI. Så nu har jag kvällslektyr en tid framöver. Borde kanske egentligen ta boken med till jobb (är ju där den behövs som uppslagsverk), men vet int rikit vart jag skall hålla den där. Har inget eget rum och mitt ena hyllplan är allt för litet för att boken skall rymmas dit.


Tidigare i veckan ringde Riikka o fråga om jag hade lust att komma med till svampskogen nåt tag under helgen. O visst ville jag de, så idag plocka hon upp mig runt halv tre tiden och så åkte vi ut mot Våno skogarna.



I år finns det minsann svamp så de räcker åt alla som vill ha. Vi hann int mer än in i skogsbrynet innan vi hittade dessa krabater. En o halv timme senare hade vi kassarna fulla och traskade tillbaka till bilen o åkte hem. Nu väntar bara den mest otacksamma uppgiften, nämligen att rensa dom jäklarna...tror bestämt dom får vänta på balkongen tills imorgon ännu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0