OMI 3a o 1a check

Kom hem till Pargas igår vid en halv sjutiden, lite småtrött och fullpumpad med information. Hann en snabb sväng via bollhallen och träningen, int nu så ja själv sku ha hunnit träna men o kolla lite :) På torsda får ja sen äntligen själv snöra på mig inneskorna igen.

Dagarna i Tammerfors har gått fruktansvärt snabbt o varit än mer lärorika. Otroligt hur mycket man kan lära sig på 4 dar, med tanke på att fysioterapiutbildningen är 3,5 år. Har lärt mig palpera muskler som man enligt skolan inte kan pga av att de ligger så djup. Har oxå lärt mig att vissa fysioterapeuter/läkare "kan" palpera strukturer och "känna" rörelser i leder som för mig känns helt omöjliga att komma åt och känna. Har lärt mig en struktur för undersökningen och riktlinjer för att kunna göra en klar diagnos. Diagnosen är ändå A och O i val av behandlingen. Nu skall jag bara kunna överföra allt på egna patienter. Väntar ren på nästa kurs som hålls i mitten av Oktober :)

Andra intet så viktiga saker jag lärt mig under kursen är att jag har anomalier till fötter (eller unika om man vill se de från den sidan) och en funny schoulder (instabil axel). Idag har varit en vanlig dag på jobb men hur jag imorn och torsda skall orka med DBC skolning på jobb är ett frågetecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0