Målsättning, ett avslöjande

Har sedan våren planerat och funderat över nästa vårs stora mål. Den uppmärksamma kanske såg det på bilden i inlägget under. Dagen efter den ödesdigna 31km:s rundan tog jag mod till mig och anmälde mig. Det kommer med andra ord att vankas Marathon. Asics Stockholm Marathon 2013 är nu det stora målet jag siktar på vad gäller löpningen. Loppet går av stapeln den 1 Juni 2013, med start utanför stockholmstadion och målgång inne på stadion. 
 
Detta medför att jag nu kommer försöka öka mängden löpning. Dessutom känner jag att jag kommer vara tvungen att förstärka musklerna runt höfterna och hela mag/rygg korsetten för en bättre hållning och helt i skadeförebyggande syfte. På bloggen kommer jag försöka reflektera över vägen mot mitt första marathon, i den mån jag känner för :)
 
För tillfället ligger fokus även lite närmare i tiden, nämligen på Helsinki City Triathlon den 25.8 och Esbo strandmarathon (halvmarathon distansen) 23.9. För halvmaran ligger ju målet (så länge knät sammarbetar) på att gå under två timmar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0