Klappat o klart...

Helgen har igen en gång gått i raser fart. Men iofs brukar oxå veckorna göra det. Tycker det allt som oftast är antingen torsda eller söndag. Inledde helgen på fredagen med långväga besök från huvudstaden av Minna o Anders. Allitd lika kul att få prata bort ett par timmar :)

Idag har flaggan vajat i topp av två olika orsaker, dels Presidentval men oxå för Runeberg. Och vad kan man då annat än att göra sin medborgerliga plikt än att ta sig till vallokalen för att rösta, vilket jag oxå gjort. Men innan det hann jag fixa ihop två plåtar Runebergstårtor. Första gången faktiskt, har tidigare brukat snylta på mammas :) Men den mängd med tårtor kan man int bara trycka i sig helt själv. Så bjöd hit Mamma, Pappa, Elin, Mommo o Fammo på kaffekalas.


Nu är det då klart, alla rösterna är räknade, Niinistö vann över Haavisto i den andra omgången av Presidentvalet. Nu tänker jag ta natt så jag hänger med i svängarna i veckan. Får se om man kommer ihåg på mornarna i vilken stad man skall jobba :) Imorgon är det i varje fall Åbo som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0