Dagarna efter trettien

Jaa-a måst säga att jag var mäkta förvånad, igår då jag vaknade, över hur fräscha benen egentligen kändes. För efter pärsen på fredagen trodde jag verkligen jag skulle få uppleva de värsta av värsta. Kändes lite smått i höfterna igår men inte nå dess mer. Allt som oftast brukar jag vara sjukast två dar efter ett ondentligt träningspass, men den här gången känns benen ännu piggare idag. Inga känningar i musklerna runt höften nå mer.
 
Det som däremot inte kännats sådär värst bra någondera dagen är mitt högra knä. Knät jag hade känningar i under rundan oxå. Huger till vid, i stort sett, varje steg. Värst är det nedför, oberoende om det är branta trappor eller en minimal nedförsbacke. Uppför känns det däremot ingenting. Är ju inget snack om saken att de är en överbelastningsskada det är fråga om. I ett skede hoppade tankarna till ett möjligt löparknä men högst troligt handlar det nog om samma problem/inflammation jag stridit med flera gånger tidigare.
 
Och från känningar i muskler och knäsmärtor till något heelt annat. Har idag för första gången provat på att sylta alldeles själv. Om man int räknar med lite telefonkontakt med mamma emellanåt ;) Testade på något jag hört och läst mycket om den senaste tiden. Nämligen att sylta rabarber. Verkar finnas otaliga sätt att kombinera smaker med rabarbern bl.a med jordgubbar, kanel eller ingefära. Valde ändå att testa på att göra en sylt med endbart rabarber. Två små burkar blev det så nu återstår de bara att se om jag lyckats, och ifall det faller mig i smaken :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0