I vått o torrt


Har en tid varit i behov av en ny vind- och vattentät vår/höst jacka. Efter jag införskaffade Haglöfs gore tex utebyxor åt mig, som jag varit grymt nöjda med, har jag länge gått och fingrat på deras gore tex jackor oxå. Nåra gånger har jag varit riktigt nära att spontan shoppa en åt mig. Men glad är jag att jag väntat så länge jag gjort.

Då jag äntligen bestämde mig för att köpa en har jag haft svårt att hitta den "rätta", en som jag verkligen vill ha. Kan säga jag är grymt kräsen då det kommer sig till ytterkläder. Men förra veckan hittade jag den äntligen, jackan på vilken mitt namn står skrivet med stora versaler. Mallen, färgen, inte för tjock inte för tunn och ännu till gore tex materialet, allt stämde. Därtill var ännu priset nedsatt från det ursprungliga och den här gången kunde jag int låta bli att köpa hem den. Priset är definitivt inte det billigaste men kvaliteten bör vara därefter oxå. Vad kan man annat säga än, smakar de så kostar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0