Galna dagar

Ja, så har då det obligatoriska besöket till stockmanns galna dagar ägt rum. Får se om jag vågar mig dit en gång till. Lite före tolv stövla jag in i varuhuset och tog mig raka vägen upp till sport avdelningen på sjätte våningen. Plockade med mig en peak huppare och ett par peak byxor till en kompis. Stod en stund och velade om jag skulle plocka med en huppare åt mig själv med men tog för en gångs skull mitt sunda förnuft till fånga, jag behöver faktiskt ingen ny huppare för tillfället hur mycket jag än skulle vilja ha en. Snubbla sedan över barnavdelningens peak huppare och adidas collagebyxor till ett ännu förmånligare pris. Men ändå kunde jag hålla fingrarna i styr. Ut ur varuhuset var jag 45 minuter senare, en obligatorisk godispåse var det ända jag plockat med åt mig själv.

Som jag skrev igår gillar jag inte riktigt dessa galna dagar. Folk beter sig som småbarn, river och rycker i saker och ting. River till och med från händerna på folk. Trångt och svettigt är det oxå. Men ibland kan man faktiskt hitta rikitga fynd. Måst säga att jag har en otrolig tur att jag kunde ta mig dit mitt på dagen då det är nästan folktomt om man jämför med folkmängden efter fyra då de flesta slutat jobba.

Ännu har inte den stora folkmassan samlat sig...

Kommentarer
Postat av: Mamma

..trodde nog du sku dit för gainomaxen..duktig flicka som kunde låta bli en PEAK huppare..det var nog nästan första gången ;-)

2010-10-06 @ 22:23:51
URL: http://bloggen.fi/vardagsparlor
Postat av: Linda

Ja måst nog säga att jag e stolt, men vill jag ut o resa är jag ju illa tvungen att hålla tillbaka lite ;) Ja gainomax fundera jag nog oxå på men senaste gång drack jag inte upp alla innan de blev dåliga så kände att oxå de var lite onödigt :)

2010-10-07 @ 21:33:30
URL: http://lindanordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0