Från PIUG till Tammerfors

Blev en rätt spännande match igår, en hel del bra spel och lagspelet förde oss till en hemma seger 19-17. Fanns nog en hel del shabbel och sämre perider i matchen oxå. Egna spelet är jag någålunda nöjd med. Försvaret funkade bra och det är jag nöjd med, däremot kunde anfallsspellet gått bättre...gäller o sätta bollen i mål då chansen kommer. Men huvudsaken e att laget spelade bra ihop och att matchen slutade med vinst :) Efteråt hann jag med både mat och bastu...massor av jätte god mat. Hade en kul kväll trots att jag måste avlägsna mig lite väl tidigt. Hemma var jag lite före tie på kvällen. Precis före Jenny knackade på dörren.

Imorse var det sen väckning halv sex..huoh...kallt o is på rutorna va det då vi sku 6.00 sku starta upp mot Tammerfors. Var så tidig uppe att vi hann med att äta morgonmål i restaurangen här på Varala och det satt nog bra! Nu e de OMI 3b kursen som e på gång, dvs knä, höft och rumpa. Mycket information att ta in igen, djup koncentration varvas med skratt och skämt och vi har det fast hur kul här :) Två dagar till ännu...Nu en värmande dusch o sen börjar de nog bli tutidags.
Klicka på bilden för mer information om OMI

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Jag har tappat bort mig till din blogg nångång för länge sedan och tyckt du skriver så vettigt å bra på nå sätt! Nu tänkte ja att jag kanske kan fråga dig om råd! Spelar fotboll ganska på allvar o har fö en tid sen fått korsbanden av i ena knä. Hur sannolikt tror du sådär som fysioterapeut och idrottande mänska att det är att kunna spela igen nån vacker dag, utan att behöva tänka på sin skada? Har visserligen konsultering av läkare å fysio ännu men eftersom det är en tid tills det vore det skoj om du hade tid o svara någon rad :)

2011-11-21 @ 20:17:36
Postat av: Linda

Hej! Tack o skoj att du gillar bloggen. Du skriver int vilket korsband eller om det båda som slitits av eller hur det är behandlat. Men utgår från det "vanliga" att främre korsbandet är av och att du som aktiv idrottare genomgått en operation av det.



Huruvida knät kommer ge sig till känna i framtiden är väldigt svårt att säga och beror mycket på en själv. Rehabiliteringen är en väldigt viktig del och känns ofta som en rätt lång process för idrottare, men det är ändå viktigt att framskrida individuellt och int skynda fram. Muskelstryrkan runt knät samt kontrollen av knät är bland det viktigaste i rehabiliterings träningen. Spela fotboll i framtiden kommer du säkert kunna göra och med en bra rehabilitering är chansen större att du int tänker på skadan i framtiden. Men vanligt är att skadan finns gömd i bakhuvudet och man undermedvetet är lite extra försiktig med det tidigare skadade knät. Lycka till med rehabilitering!

2011-11-30 @ 16:35:07
URL: http://lindanordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0