Allt eller inget...

Var meningen att jag skulle ägna i stort sett hela dagen åt OMI:n. Läsa, läsa...Men hitta på en massa annat att göra iställe. Har i stort sett varit på vift hela dagen. Började morgonen med att gå en ca 3km:s promenad med Pappa o Ebba. Trodde det skulle varit mycket halar än det var.

Åkte sen hem till mig för att packa en väska med träningskläder och simppare. Tog siktet mot Impivaara simhall som äntligen öppnat upp dörrarna igen efter ett par års renovering. Medan Mamma och Pappa hoppade direkt i bassängen gick jag med Elin upp till konditionssalen. Hade som mål att få springa lite intervaller på löpbandet.
Blev intervallträning i form av fartlek enligt följande: 1 km i 9km/h fart, 1km i 10,5km/h, 600m i 11,5km/h, 600m i 12,0km/h, 600m i 12,5km/h, 600m i 12,0km/h, 600m i 11,5km/h, 1km i 10,5km/h och 1km i 9km/h. Tillsammans lyckades jag skrapa ihop 7km på 41 minuter. Är helt ok nöjd men så här efteråt skulle sträckan möjligtvis kunnat vara lite längre per farthöjning, alternativt högre fart. Blev lite stärkande övningar för mage, rygg och höft efter löpningen. Som avslutning hoppade vi ännu i bassängan och avverkade en sträcka på 1km.

Summa summarum så har dagen gått i träningens täcken istället för läsandets. Men dagens träningsmängd är jag mer än nöjd över :) Men imorgon är det nu ett absolut måste att plocka fram kursmapparna! För övrigt så var renoveringen av simhallen väldigt lyckad, fräscha fina utrymmen! Skaffade samtidigt ett 10 ggrs kort/armband, så lär bli fler besök framöver :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

det var ju riktigt duktigt:) med målet på hcr :D

2012-02-26 @ 12:15:20
URL: http://minnashandarbete.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack! Jepps och med förhoppning på en bättre tid en för ett år sedan. Tror knappas jag slår höstens halvmara tid, skulle vara ett bonus :)

2012-02-26 @ 13:39:51
URL: http://lindanordling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0